Het-Gezondheidsplein.nl

Alles op het gebied van voeding , verzorging en gezondheid

Albert Heijn en ZON fruit & vegetables bundelen krachten via winkelvloer activaties en een exclusief pop-up restaurant

Er valt nog een hoop winst te behalen met betrekking tot de groenteconsumptie. 

Van eigen bodemDe Nederlander eet slechts 137 gram groente per dag ten opzichte van de aanbevolen 250 gram. Om dit te verwezenlijken slaan Albert Heijn en ZON fruit & vegetables de handen ineen. ZON start dit jaar diverse campagnes rondom verschillende soorten groente onder de overkoepelende campagne  ‘van eigen bodem’. In de eerste campagne van dit jaar staat ‘het witte goud van eigen bodem’ centraal: de asperge.

Samen de strijd aan

Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur bij ZON: “Wij zijn ons bewust van het consumptiegedrag van de Nederlandse consument en hebben het inspireren van deze consument tot het eten van meer groente en fruit tot een belangrijk onderdeel van onze strategie gemaakt. Daarom zijn we verheugd dat Albert Heijn én food expert Isabel Boerdam van de Hippe Vegetariër hun steentje bij willen dragen aan dit initiatief.” De samenwerking met Albert Heijn bestaat uit verschillende shopperactivaties waarmee de Nederlandse consument inspiratie wordt geboden op het gebied van koken met asperges. Isabel gaat de komende maanden langs bij telers, vlogt hierover en neemt haar volgers zo mee in de wereld van groente en fruit.

image

Joris Savelkouls van Albert Heijn, Martin van den Akker van Bakker Barendrecht,

Isabel Boerdam van de Hippe Vegetariër en Michiel F. van Ginkel van ZON fruit & vegetables openen het asperge pop-up restaurant bij Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam.

Pop-up asperge restaurant

De samenwerking met Albert Heijn bereikt een hoogtepunt door de opening van een eenmalig en exclusief asperge pop-up restaurant bij Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam-Zuid. Joris Savelkouls, senior category manager groente & groentegemak bij Albert Heijn, Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur bij ZON en food-expert Isabel Boerdam van De Hippe Vegetariër, knipten samen het lintje door tijdens de officiële opening. De komende 6 dagen kunnen shoppers hier verschillende asperge-gerechten proeven en kan inspiratie worden opgedaan door diverse gerechten met het witte goud in de hoofdrol. Op het menu staan bijzondere gerechten als een gezonde asperge “speciaal” en eetbare aarde van eigen bodem. “Wij zijn trots op de samenwerking met ZON en om als supermarkt op deze manier bij te kunnen dragen aan dit doel.“ aldus Joris Savelkouls van Albert Heijn.

advertenties